Společnost Auta z Kanady se specializuje na dovoz automobilů z rozlehlé země javorového listu a díky tomu, že kluci umí zařídit všechny náležitosti s importem související, můžeme si na domácím písečku užívat auta, která by nás jinak pravděpodobně míjela. Jedním z takových je zkoušená 2022 Toyota Tacoma, prakticky ve stavu nového auta a s příjemnou cenou.
Známe její historii, původ, má čistý Carfax a do Evropy přijela, protože její předchozí majitel v práci potřeboval větší a silnější Dodge Ram. To nás dostává k tomu, kam vlastně Tacoma patří: s rozvorem nejdelší verze 3571 mm dokonce překonává i zmíněný Ram 1500, o evropských pick-upech ani nemluvě. Největší hodnotou v Evropě vyniká nový Amarok, který má 3270 mm, následuje Ford Ranger (3220 mm), SsangYong Musso (3100 mm), Toyota Hilux (3085 mm) a Mitsubishi L200 (3000 mm). V praxi je pravdou, že dlouhá Toyota vypadá trochu jako jezevčík, což vynikne zejména z bočního pohledu.
Abychom si Tacomu mohli zařadit, musíme se vrátit do roku 1995, kdy byla představená první generace, tehdy ještě jako kompaktní pick-up. Postupně se rozšířila do různých trhů, přičemž ty hlavní jsou USA, Kanada, Mexiko, ale také Costa Rica, Bolivie a některé trhy v Pacifiku. Třetí generaci, o které je zde řeč, představila Toyota v lednu 2015 při autosalonu v New Yorku, přičemž prodeje v USA začaly již 10. září 2015. Nový vzhled exteriéru byl inspirován tehdejším SUV zvaným 4Runner a fullsize pick-upem zvaným Tundra. Rozeznatelný je hlavně ostřeji řezaný předek s větší maskou chladiče, výraznými světlomety a upravenou zádí s integrovaným spojlerem a logem Tacoma.
Pod kapotou se nastěhovaly dva motory – základní benzinový čtyřválec 2,7 litru s výkonem 161 koní spojený s pětistupňovým manuálem nebo šestistupňovým automatem doplnil vidlicový šestiválec 2GR-FKS se šestistupňovým manuálem nebo automatem. Zajímavostí, jež motor o výkonu 282 koní umí pracovat v simulovaném Atkinsonově cyklu (díky systému časování ventilů VVT-iW) a díky systému D-4S umí vstřikovat palivo buď přímo, nebo nepřímo podle podmínek.
Výhodou nabízené Tacomy je právě zmíněný motor. Sametový šestiválec má nejen krásný projev, ale i výkon 282 a 360 Nm točivého momentu, jež je k dispozici při 4600 otáčkách. Mocný zvukový projev koresponduje se velmi příjemnou dynamikou a dobře definovanými převody šestistupňového automatu. Důležité je, že v evropských pick-upech takhle dobrý motor prostě nedostanete. Se spotřebou od 11 do 12 litrů na 100 km se stále pohybujete pod úrovní 16 až 17 litru které bude chtít dražší a Dodge Ram nebo Ford F150. Zmíněný šestiválec je navíc příjemně živelný a v terénu krásně využitelný.
Součástí výbavy SR5 je hlavně volitelný pohon všech kol s elektronickou uzávěrkou zadního diferenciálu. Ale také celá řada dalších doplňků včetně funkčního multimediálního systému (umí propojit libovolný telefon atd.), praktické couvací kamery a hezká 16palcová kola. Bohužel dostanete také balíček Toyota Safety Sense, takže se nevyhnete systému držení v pruzích, který lze ale naštěstí snadno vypnout a je klid.
Jízda a praktičnost
Toyota Tacoma stojí na rámu z jednoho kusu. I základní podvozek je velmi komfortní nejen na silnici, ale i v terénu. Řízení je tradičně trochu vláčné a má dlouhý převod, ale tím přispívá k dobré manévrovatelnosti. Hlavní, co člověk bude milovat, je motor – živelný projevem, nepříliš žíznivý, krásně charakterní atmosférický šestiválec, který prostě v domácích pick-upech nenajdete. Navíc mu věřím, že bude spolehlivý až za hrob.
Testovaná silnější Tacoma o hmotnosti 1,8 tuny utáhne na kouli 6800 liber, což je ekvivalent 3,1 tuny. Dlouhá ložná plocha double-cabu znamená 187 dlouhý a 104 cm široký prostor pro náklad, interiér pohodlně pojme pět pasažérů, pro které je určen.
Aktuální nabídka lehce ojeté Tacomy s kompletní historií a čistými doklady činí 1,1 milionu Kč, celý inzerát najdete zde.
Článek vznikl ve spolupráci s Veteráni na Truc.