Ve Škoda Muzeu v Mladé Boleslavi dnes proběhlo slavnostní připomenutí výročí 25 let od začlenění Škodovky do koncernu Volkswagen. Symbol začátků spolupráce – Škodu Favorit jsme si i zařídili a znovu se utvrdili v tom, že i tento masový model může mít v dobrém stavu lehký potenciál nárůstu hodnoty mezi youngtimery.
Když se československá vláda hned po Sametové revoluci rozhodla k privatizaci mladoboleslavské automobilky, přihlásilo se jí hned několik automobilek ze západní Evropy i ze zámoří se zájmem o naši tradiční značku, jejíž kořeny sahají až do roku 1895. Vláda po náročném výběru a zvážení nabídek schválila fúzi automobilky Škoda s koncernem Volkswagen. Ten byl v té době již jasně největším výrobcem aut v Evropě a v rámci strategického partnerství oceňoval zejména tradiční českou zručnost a inženýrský um. Traduje se, že právě Favorit, navzdory tomu, že byl terčem mnoha posměšků, přesvědčil zástupce Volkswagenu o potenciálu tuzemské značky.
Dne 28. března 1991 podepsali český ministr průmyslu Jan Vrba a Dr. Carl Hahn, předseda představenstva koncernu Volkswagen, smlouvu o přijetí automobilky, tehdy nesoucí název ,ŠKODA, automobilová akciová společnost‘, do koncernu Volkswagen. Dne 16. dubna 1991 vstoupil dokument v platnost. Doplnila jej smlouva o kapitálovém vkladu a smlouva mezi akcionáři. V průběhu prvního roku 1991 získal koncern Volkswagen za vklad 620 milionů marek celkem 31 % akcií mladoboleslavské společnosti. Svůj podíl ve firmě poté postupně navyšoval, až se 30. května 2000 stal držitelem plných 100 % akcií.
Roční kapacita na počátku 90. let činila necelých 200 000 vozidel a modelový program tvořily pouhé dvě řady – dožívající typy s motorem vzadu a pohonem zadních kol a v roce 1987 představený výrazně modernější model Favorit, a to ve verzi hatchback a kombi (Forman).