TEXT: František Vahala, FOTO: VLF Automotive
Moc mě zajímalo, co Henrik Fisker vlastně dělá… Jak je vidět, s Karmou zdaleka neskončil. Naopak, založil novou automobilovou skupinu VLF Automotive. Ale místo toho, aby se naplno snažil konkurovat například Tesle se jeho „saloon“ v průběhu času trochu proměnil.
Dalo by se to nazvat technologickým krokem zpět, protože jeho novinka nazvaná Destino (velmi podobná modelu Karma, má pod kapotou osmiválec Chevrolet. Konkrétně kompresorem plněný motor o objemu 6,2 litru LS9 nabízející 464 koní a 819 Nm točivého momentu. I když futuristické vozítko váží téměř dvě tuny, stovku zvládne za 4 vteřiny a rozjede až na 322 km/h. Společnost si s prodejem asi celkem věří, neboť za čerstvou novinku požaduje 229 000 dolarů, což je 7,4 milionu Kč. Více než dvakrát tolik, kolik stála původní Karma…
Udělat ze staršího hybridního sedanu zase pořádné auto díky osmiválci je fajn, ale nám se víc líbí Force 1 V10. Má totiž jedinečný motor z Viperu…
Další zajímavostí ze stejné dílny, tedy VLF Automotive, je ale model nazvaný Force 1 V10. Jedná se o karbonový supersport s motorem z Viperu – tedy desetiválcem 8,4 litru, který dodá zadním kolům výkon 745 koní (při 6100/min) a 928 Nm (při 5000/min). Celý vůz využívá nejmodernější materiály a technologie, ale nezapomnělo se samozřejmě ani na vnitřní luxus. Celek váží 1538 kg, což stačí ke zrychlení na stovku za 3 vteřiny (zadní speciální pirellky se zapotí) a maximální rychlosti 350 km/h. Rozhodně zajímavější hračka než čtyřdveřové Destino, nemyslíte? Navíc je levnější – stojí „jen“ 268 000 dolarů (cca 6,7 milionu Kč). Jo a můžete ho mít i s manuální převodovkou… Ovšem pospěšte si, bude se vyrábět v omezeném počtu, zpočátku vznikne v Auburn Hills v Michiganu série pouhých 50 kusů.