Scéna, Závody / 10. února 2020

Text: Petr Franek, Foto: Pettephoto

GP Ice Race Zell Am See 2020

Také jste zaznamenali událost jménem GP Ice Race, pořádanou v Zell am See? Pojďme se podívat, jak to letos vypadalo…

 

Milovníci benzínu a skijoringu se u jezera Zell am See scházeli tradičně od roku 1937 do roku 1974, než byla akce na čas ukončena z důvodu ropné krize. V roce 2019 se Vincenz Greger a Ferdinand Porsche rozhodli akci po 45 letech znovu obnovit, a to na stejném místě. Při příjezdu do mlhavého údolí by málokdo tušil, že se zde bude konat akce podobného druhu. Zvuky motorů linoucí se hustou mlhou nás ujišťovali, že jsme tu správně.

Na parkovišti jsme potkali Jana Kopeckého, který sem výjimečně nepřijel závodit, ale podívat se. A také koučovat, konkrétně Filipa Mareše jezdícího za tovární tým se Škodou Fabia R5. Do ní se vedle Filipa posadil ještě mistr Slovenska Martin Kočí, Julian Wagner a Fabian Kreim, který celkově vyhrál závod „Škoda Ice Race of Champions“.

Hans Joachim Stuck na sněhem pokryté trati vodil formuli Cosworth 741 z roku 1976 v barvách závodního týmu Jägermeister, samozřejmě s pneumatiky vybavenými hřeby. Světový šampion rallye z roku 1984 Stig Blomqvist zase usedl za volant nejvýkonnějšího vozu v historii rallye, a to Audi Sport quattro S1. Pobavit diváky a ukázat umění s rallycrossovým Beetlem R přijel i Tanner Foust z USA.

Na opačné straně areálu byly vystaveny vozy Porsche přestavěné společnostmi Singer a RUF, expozici tu měl i Luftgekuhlt, známý svými srazy v USA, ale i Evropě. Britská automobilka Bentley zase předvedla speciální edici Ice Race Continental GT W12 s motorem o obsahu 6,0 litru a dvěma turbodmychadly a celkovým výkonem 626 koňských sil, které krotila britská závodnice Catie Munnings.

V depu bylo možné vidět vozy různých značek, mezi účastníky však byly nejoblíbenější vozidla značky Porsche, a to všemožných typů, od originální Carrery RS až po přestavby na safari a verzi pro soutěž Dakar. Anglický specialista na restaurování těchto vozů James Turner přivezl své Porsche z roku 1965, vytvořené ve spolupráci s módním návrhářem Paulem Smithem a také testovací mulu pro nový Singer.

Někteří návštěvníci a samozřejmě i účastníci byli stylově oblečeni, mezi nadšenci do fotografie nebylo těžké zpozorovat i majitele analogových a Leica fotoaparátů. Na letošní GP Ice Race se přes oba víkendové dny přišlo podívat přes 16 000 diváků, což představuje zájem o znovuzrozenou akci. Tak co příště?


Classic Blog

Classic Blog přináší kompetentní a fascinující příběhy nejen z automobilové historie, které podává moderní formou s využitím posledních trendů a technologií. Obsahově těží z autorské práce skupiny nadšenců, která neúnavně zpracovává příběhy klasických aut a jejich majitelů, avšak Classic Blog má mnohem širší přesah, neboť se věnuje také motocyklům, letadlům, lodím i dalším historickým strojům, které jsou objektem naší vášně pro vše, co má duši a je stále v pohybu.

Obchodní podmínky

Classic Blog je primárně obsahový web s akcentem na kvalitu. Připomínáme, že veškerý autentický obsah podléhá autorskému zákonu a je zakázáno ho šířit, případně tak lze učinit pouze se souhlasem majitelů. Classic Blog je určen především bonitní a inteligentní cílové skupině, což ho logicky znevýhodňuje v případném porovnávání návštěvnosti s mainstreamovými médii. Nemáme ambici s nimi soutěžit. I jeho financování jsme pojali jinak, než je hlavní proud – formou celoročního partnerství. Věříme, že tento model zajistí Classic Blogu dostatek financí pro jeho chod a hlavně pro další obsahové zlepšování. Pokud máte zájem se zviditelnit v souvislosti s tímto projektem, budeme rádi za kontakt na info@classicblog.cz

 

Kontakt

Provozovatelem webu www.classicblog.cz je společnost JB Praha, s.r.o
Nad úvozy 304, CZ-252 25 Zbuzany
IČ: 25104292, DIČ: CZ25104292

BANKOVNÍ SPOJENÍ:
FIO Banka, č.ú. 2600482997/2010

mobil: +420 777 654 354
email: info@classicblog.cz

Společnost je zapsána v OR vedeným u Městského soudu v Praze, oddíl C, vložka 49962, datum zápisu 5. února 1997.