Text: 1000 Miglia, František Vahala, Foto: 1000 Miglia
Novinek není málo. Tou první je zejména snížení počtu automobilů v závodě ze 450 na 430 aut. Důvodem je posílení bezpečnosti. 430 klasických automobilů mimořádné historické, technické a sportovní hodnoty od celkem 71 výrobců projede celkem čtyřmi etapami: z Brescie do Cervia-Milano Marttima, poté z Cervia-Milano Marittima do Říma, následně z Říma do Boloně a poté v poslední etapě z Boloně do Brescie. Letos opět pojede před závodem pět vojenských vozidel, se kterými pojedou zástupci italských ozbrojených sil.
Součástí závodu bude opět několik dalších akcí, vyhrazených pro 130 moderních vozů: Ferrari Tribute to 1000 Miglia a Mercedes-Benz 1000 Miglia Challenge.
425 posádek, které se mohou účastnit závodu a bojovat o vítězství, pochází ze 32 zemí na pěti kontinentech. Prozatím je těžké určit národnost mnoha zúčastněných posádek, protože jsou to automobily registrované samotnými výrobci automobilů a jména se ještě budou měnit. U některých účastníků je státní příslušnost utajena i z důvodů bezpečnosti a u některých dokonce v listinách zůstane X i v době závodu.
Celkem 98 vozů z aktuálně přihlášených se účastnilo minimálně jednoho z původních závodů v letech 1927 až 1957. Na čekací listině je 108 posádek, připravených nahradit případné výpadky. Nejvíce zastoupenou zemí je Itálie, celkem 36 % účastníků. Na druhém místě je Nizozemsko (15 % přijatých), poté Německo (10 %) a Velká Británie (9 %). Tato čísla se ještě změní podle zveřejnění anonymních registrací. Co se týče značek, nejčastěji zastoupená je Alfa Romeo (39 vozů), za níž následuje Jaguar (36 vozů), Fiat (31 vozů) a Mercedes-Benz a Lancia, oba s 29 vozy.
Kouzlo závodu 1000 Miglia přitahuje každý rok významné osobnosti ze světa showbyznysu, sportu a módy. V seznamu posádek přijatých k účasti na 1000 Miglia 2019 si všimneme návratu vítězů loňského ročníku: absolutní vítězové, Juan Tonconogy a Barbara Ruffini pojedou s vozem Bugatti T40 z roku 1927 a vítězů ženského poháru Franca Boni a Monica Barziza budou řídit model Lancia Aprilia z roku 1949.
Giancarlo Fisichella si zopakuje svůj fascinující zážitek z roku 2018 a představí se opět na rampě Viale Venezia, a to s vozem Alfa Romeo 6C 2300 Pescara Spider 1935. Mezi další jména patří třeba Romain Dumas, několikanásobný vítěz závodu 24 Le Mans a Nürburgring 24 hodin, který pojede s 1954 Abarth 750 Zagato. Chybět nebude ani pravidelný účastník, Jochen Mass.
Závodu se dále účastní například podnikatel Riccardo Pozzoli, který společně s návrhářkou Chiarou Ferragni založil obchod The Blonde Salad. Jeho cestu nejkrásnějším závodem světa ocení stovky tisíc lidí, kteří ho každý den sledují na sociálních sítích. Alessandro Marzotto bude pokračovat v tradici rodiny: vnuk Gianniniho, vítěze 1000 Miglia v letech 1950 a 1953 pojede s modelem Lancia Lambda z roku 1929. Patrizio Bertelli, výkonný ředitel společnosti Prada a Stefano Ricci a zakladatel značky bude také patřit mezi protagonisty 37. ročníku závodu. Novinář a rozhlasový a televizní hostitel Guido Bagatta pojede poprvé jako pilot. U příležitosti oslav připomínajících geniálnost da Vinciho, se závodu účastní i zástupci nadace Leonardo 500, a to s ručně pomalovanou Alfou Romeo 1900 Super z roku 1957.
Spojit svou značku s „nejkrásnějším závodem na světě“ je jedinečnou příležitostí, důkazem a touhou oživit obraz a konkurenceschopnost Itálie ve světě tím, že bude představovat hodnoty, které charakterizují 1000 Miglia: dokonalost, jedinečnost, tradice, inovace, kouzlo a elegance. Velké množství nových společností se rozhodlo podpořit 1000 Miglia, my zmíníme alespoň ty tradičnější.
Hlavním sponzorem časomíry je společnost Chopard, automobilovými partnery jsou Alfa Romeo a Mercedes-Benz, partnerem z oblasti global lead pak Deutsche Bank, celosvětovým partnerem pro renovace a přípravu vozů pro závod britská společnost Woodham Mortimer a oficiálním partnerem pneumatik Vredestein.
Pokud vás zajímá, kdo se bude starat o přísun vody, vína nebo dalších věcí, mrkněte se zde:
Organizace se pouští do novinky: od 27. do 29. září 2019 se bude konat tzv. 1000 miglia Green, první závod pravidelnosti vyhrazený pro elektrická a hybridní vozidla, navržený tak, aby zdůraznil primární účel 1000 Miglia, kterým je podpora inovací s ohledem na kulturní a územní hodnoty. Závodu se mohou účastnit různé elektrické a hybridní automobily, rozděleny do několika tříd. Pojede se z Brescie do Milána.
Více informací najdete zde.